Macbook asztalon

Hogyan szervezze meg hatékonyan a webshopja megjelenését?

Ha a Target egyik hagyományos üzletében vásárol, és nem találja, amit keres, a megoldás olyan egyszerű, mint megkeresni a legközelebbi üzletkötőt, és segítséget kérni. Másrészt, amikor a Target e-kereskedelmi áruházában vásárol – vagy bármilyen e-kereskedelmi üzletben –, gyakran sokkal könnyebb egyszerűen kilépni, és olyan webhelyet találni, amely jobban megfelel az Ön igényeinek. Ilyen az online áruház átka: az iparágat a kényelem és a gyorsaság vágya építette fel, az átlagos online vásárlónak pedig alig van ideje vagy türelme kevesebbre.

Az elvitel? Az Ön webhelyének az a feladata, hogy azonnal közölje az ügyféllel, hogy a megfelelő helyet találta, majd a lehető legzökkenőmentesebben vezesse végig az értékesítési csatornán. Szerencsére ez a cél tökéletesen elérhető; csak némi szervezési rátermettségre van szükség a webhely tervezési/újratervezési folyamatának korai szakaszában. Ha az elején egy ütemtervvel kezdi, akkor a bevezetést követően pontosan tudni fogja, hogy merre tart – és ügyfelei is. A következőképpen szervezheti meg e-kereskedelmi webhelyét, hogy magabiztos, konverzióorientált ügyfelekhez jusson az úton.

 

 

Mindig kezdjen egy tervvel

Amikor elkezdi megtervezni webhelyét, nagy a kísértés, hogy rögtön belevágjon az új betűtípusok kipróbálásába, vagy eltereljék a figyelmét az oldalszintű apróságok. Ha azonban sok időt fordít az oldalszintű tervezésre, mielőtt átfogóan feltérképezi webhelye kialakítását, akkor valószínűleg sokat fog visszamenni a korai munkája során, ahogy a magas szintű igényei és céljai egyértelműbbé válnak. Webhelye olyan, mint egy ház: mielőtt kifestheti a házat, és dekoratív stílust adna hozzá, el kell kezdenie egy alaprajzzal.

 

Térképezze fel a navigációt

Mivel végső soron Ön irányítja a webhely navigációját, a tervezés megkezdése előtti szándékos döntések megfontoltabb, egységesebb hangulatot kölcsönözhetnek üzletének. Azt szeretné, hogy a navigáció felül, balra vagy jobbra legyen? A felső és a bal oldali navigációt is szeretné?

 

Tiszta fejléc és lábléc hozzáadása

Ez meglehetősen nyilvánvaló szükségszerűségnek tűnhet egy webshop kezdőlapjához. Nem ritka azonban az olyan e-kereskedelmi webhelyekkel való találkozás, amelyek végtelen görgetési funkciót használnak. Ez azt jelenti, hogy folyamatosan görget a kiemelt termékek és az ajánlott termékek megtekintéséhez, de nehézségekbe ütközhet, hogy elérje – vagy akár megtalálja – a webáruház Rólunk oldalát vagy elérhetőségeit.

 

Gondosan fontolja meg kezdőlapját

Miután feltérképezte webhelye architektúráját, és intuitív módon rendszerezte a kategóriákat, ideje elkezdeni az oldalszintű tervezési döntéseket. Ez a munka azzal kezdődik, ami a webhely számos látogatója számára kritikus első kapcsolati pont lesz: a kezdőlap. Még akkor is, ha webhelye látogatója egy másik oldalon keresztül lép be, akkor is a kezdőlapra kattint, amikor jobban meg akarja érteni, hogy mi ez az online vállalkozás, és mit értékesít, milyen termékei vannak.